Avond4Daagse 2024

Avond4Daagse 2024 - SV Bovenburen

Voor de 76e keer is volgend jaar in Winschoten de wandel avond4Daagse. Zij wordt voor de 56e keer georganiseerd door Speeltuin Vereniging Bovenburen!
In 2023 hadden we 500 lopers meer dan het jaar ervoor en kwamen daardoor uit op een totaal aantal lopers van 3563!
Volgend jaar is de avond4daagse van dinsdag 4 t/m vrijdag 7 juni 2024.

Voordat de wandelafdeling van SV Bovenburen in 1967 de organisatie van de A4D - Winschoten overnam werd deze door vereniging “De Harmonie” georganiseerd.

De Winschoter A4D is “wereldberoemd” in wandelend Noord-Nederland. Het grote aantal deelnemers, de feestelijke gezamenlijke intocht op de vrijdag met medewerking van diverse muziekkorpsen en streetbands zijn hier debet aan.
Verenigingen, scholen, buurtclubjes, dansscholen, vrienden en vriendinnen van alle leeftijden doen mee. Een bonte stoet van blije wandelaars.

Op de slotavond op vrijdag is er de gezamenlijke intocht vanaf het WVV-voetbalveld.
De wandelaars worden begeleid door muziekkorpsen en streetbands en de slotroute gaat langs het gemeentehuis waar tradititiegetrouw het defilé wordt afgenomen door Burgemeester en Wethouders en andere genodigden.

In verband met hun leeftijd zijn dit jaar helaas een paar enthousiaste verkeersregelaars met een jarenlange staat van dienst gestopt.

Bent u door dit verhaal enthousiast geraakt om te helpen als verkeersregelaar?
Elders op deze website staat meer informatie over de korte training en hoe U volgend jaar ons kunt helpen bij de organisatie van dit geweldige evenement

We hopen op Uw deelname !